CEVA – We See What You See

WE SEE cães, gatos, coelhos,… mas também vacas, ovelhas e cabras! Vemos um Mundo Ruminante.

Tornámo-nos algo especialistas nesta área, desde que trabalhamos com a CEVA, uma das 5 maiores empresas mundiais de saúde animal, na comunicação da campanha holística “WE SEE WHAT YOU SEE”. Desenvolvemos Brand Awareness e Storytelling para dinamização da campanha Online, demostrando que a Ceva está atenta/vê (WE SEE) os desafios, motivações e paixões diárias de todos os profissionais que trabalham na área ruminante (WHAT YOU SEE).

Tendo em conta o público-alvo, a estratégia passou pela criação de uma página de Facebook, específica da Ceva Ruminantes, numa fusão de publicações patrocinadas e orgânicas, assim como uma série de boosts de comunicação que visavam aumentar seguidores e criar Engagement, como Newsletters, publicações em páginas corporativas, etc.

Sendo uma campanha de curta duração (3 meses), foi estipulado um plano conciso e detalhado, dividido em três fases:

Fase 1: Challenges – abordar a saúde dos animais, impacto ambiental, adversidades económicas, exigência dos consumidores e qualidade dos produtos.

Fase 2: Drivers & Passions – falar sobre os cuidados com os animais, produção saudável, compromisso com a melhoria, prática veterinária, vida agrícola.

Fase 3: Reasons to Believe – as soluções inteligentes, suporte técnico e serviços veterinários da CEVA, dedicados a atender às necessidades do mundo ruminante.

Recolhemos testemunhos de vários especialistas, cientistas, veterinários e agricultores, de variados locais do mundo, e fizemos a captura de imagens, montagem e desenvolvimento gráfico dos vídeos, imagens e layouts.

Hoje VEMOS o mundo ruminante de outra forma, e sobretudo com “MUUUito” apreço por todos aqueles que diariamente cuidam com paixão destes animais.

Copywriting

Copywriting is, in a nutshell, activating mental triggers. The message must have a persuasive, creative character and along the line must be well written, totally free of errors. It is intended to captivate and keep the reader interested in the content, therefore, the type of Copy varies depending on the product, the customer, the target audience and the objective.

SOCIAL MEDIA

Social networks are an essential communication tool as means for channeling traffic, indispensable to any online project. They promote a close relationship between companies and their customers, being vital for a digital strategy to win new customers and increase sales. Above all, this type of communication aims to achieve notoriety through the communication of a positive image of the brand.

WEBSITES

A company’s website is the basis of its online presence, as it integrates all information about the business and is available 24 hours. It is like having the brand in the largest shopping center in the world, so it must be modern, objective and very appealing.

PRESENTATIONS

Presentations are still the companies’ preferred formats to present their values, mission, objectives, sales volume and advantages in relation to the market. It is a direct and easily upgradeable digital medium for personalized and immediate communication.

NEWSLETTERS

Newsletters create and reinforce relationships with the public by demonstrating knowledge. More than promotions or advertisements for products or services, it must be composed of articles that address relevant issues for readers and potential customers. That is why it is very important to include interesting topics about the company’s sector that express experience, promoting it as an expert in the field.

ACTION

Videos are a great way to present a brand and show who you are and what you do, since the user receives the information both orally and visually. It is a content format capable of informing, entertaining and moving the audience, creating interactivity and connection to the brand. We work on different types of scripts, storyboards and movie styles depending on the final objective, be it a film with actors and staging for the corporate presentation of a company or service, or for explaining a product in motion graphics.